- Koulutuksen sisällöstä ja etenemisestä sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa keskustelemalla. Keskusteluiden ja esitietolomakkeen avulla kouluttaja tekee koulutussuunnitelman. Koulutussuunnitelmaa voidaan muokata tarpeen vaatiessa.
- Asiakas vastaa käytännön muutoksien toteuttamisesta ja sovitusta kouluttamisesta, sekä raportoi kouluttajalle edistymisestä sovitulla tavalla.
- Kouluttajan ja asiakkaan välinen kanssakäyminen perustuu luottamuksellisuuteen, jossa kouluttajalla on moraalinen vaitiolovelvollisuus kaikkiin koulutustilanteisiin liittyvissä asioissa.
- Asiakas on eläimen haltijana vastuussa koulutettavan eläimen turvallisuudesta, sekä eläimen mahdollisesti muille aiheuttamista henkilö-, esine- ja eläinvahingoista koulutuksen aikana.
- Asiakas on vastuussa myös omasta ja lastensa turvallisuudesta.
- Kouluttaja noudattaa hyvää eläintenkoulutustapaa, sekä Suomen eläintenkouluttajat ry:n eettisiä sääntöjä.
https://www.elaintenkouluttajat.com/yhdistys/463-2/
- Koulutettavan eläimen tulee olla terve. Tarkistahan eläimen terveydentilan eläinlääkärillä ennen koulutuksen alkua, mikäli epäilet eläimen olevan kipeä. Kouluttaja ei osallistu koulutukseen, mikäli epäilee eläimen olevan sairas tai kärsivän kivuista, tai mikäli koulutus aiheuttaa eläimen terveydelle haittaa. Kuntouttavasta harjoittelusta tarvitaan ammattilaisen lausunto.
- Kouluttajan tehtävä on huolehtia eläimen hyvinvoinnista, viihtyvyydestä ja siitä, että eläinsuojelulain ja asetusten vaatimuksia noudatetaan kaikissa koulutukseen ja siihen liittyvissä tilanteissa.
- Asiakasrekisterissä olevia tietoja käsitellään GDPR-asetusten mukaisesti.
Peruutusehdot:
- Asiakas voi peruuttaa koulutuksen 14 vuorokautta ennen sovittua aikaa. Maksusta palautetaan asiakkaalle tällöin täysi hinta. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista, jotka perutaan viimeistään vuorokausi ennen sovittua aikaa, peritään 50 % maksu. Alle vuorokauden peruutuksista peritään 100 % maksu. Peruuttamattomista ajoista, sekä kesken jätetyistä koulutuksista veloitetaan täysi hinta. Sairaustapauksista sovitaan erikseen.
- Jos koulutus peruuntuu kouluttajan toimesta, kouluttaja on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle mahdollisimman pian ja tilalle sovitaan uusi aika. Mikäli koulutus peruutetaan kokonaan, asiakasta ei veloiteta. Mikäli kouluttaja peruuttaa ajan ja asiakas ei halua sopia uutta aikaa, palautetaan asiakkaalle takaisin jo asiakkaan maksama summa.
Erimielisyydet:
- Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkomaan neuvottelemalla. Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan
(www.kuluttajariita.fi ) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).